Bosch SMV69M50EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV69M50EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Regina54 14-07-2013
Geschreven voor: Bosch SMV69M50EU

Fijne, erg stille machine. De programma's duren wel erg lang. Ook in de eco stand. Hiervoor hadden we een Miele. Daarvan was de indeling van de roosters op een of andere manier handiger.
Ons servies paste er beter in eigenlijk. Besteklade voldoet erg goed.

gerrewal 01-06-2013
Geschreven voor: Bosch SMV69M50EU

Altijd prima ervaring met Bosch vaatwassers gehad, en ook ditmaal worden we niet teleurgesteld! Voorheen een ander merk vaatwasser geprobeerd, maar dit leidde alleen maar tot ergenis, omdat de vaat niet echt schoon werd. Deze Bosch maschine is erg stil, maakt de vaat weer schoon naar tevredenheid. We hebben mede gekozen voor dit nieuwe type vaatwasser door de energieklasse A+++. Indeling met moglijkheid voor 13 couverts is ruim en overzichtelijk te noemen. Leuke gadget is de binnenverlichting. Handig is het vooraf programmeren van de tijd, met daarna het uitschakelen van het apparaat, zodat stroomverbruik tot een minimum wordt gereduceerd. Zelf inbouwen was redelijk eenvoudig, ook voor een leek!

Doesbrand 02-12-2012
Geschreven voor: Bosch SMV69M50EU

Deze review gaat over de voorganger van deze Bosch (door Bosch zelf opgegeven dat dit de opvolger is), de SMV69T10EU. Een apparaat van € 699,- twee jaar geleden.

We hadden voordat we deze Bosch kochten eerst een prima Miele, maar dat was geen inbouwapparaat. Toen de keuken verbouwd werd hebben we daar bij de Keukenloods met hoge korting een SMEG (jaja) vaatwasser in gezet. Een winkeldochter, en het was wel duidelijk waarom; die SMEG was tamelijk belabberd in elkaar gezet. Na een paar jaar ergernis wilden we terug naar het niveayu van de Miele. We verwachhten deze Duitse Degelijkheid ook van van Bosch. En die was in de aanbieding, dus...
Maar wat een rotding zeg. Dit is echt een miskoop. De lades zijn kwetsbaar en goedkoop gemaakt, onderdelen breken af, de indeling is onhandig en het belangrijkste: hij wast gewoon niet schoon, welk merk blokje je ook gebruikt. Het komt vaak voor dat we pannen, borden, bestek, nou ja alles eigenlijk, nog met de hand moeten afwassen. Ook het droogresultaat is povertjes.
Het enige waar ik over te spreken ben is het geluidsniveau; je hoort het apparaat bijna niet.

Tschja 24-06-2012
Geschreven voor: Bosch SMV69M50EU

Na 10 jaar trouwe dienst besloot mijn Bosch vaatwasser er helemaal mee te stoppen. Dat wil zeggen, de vaatwasser bleef maar wassen, ging niet meer uit. Zelf had ik hem al een paar keer gerepareerd, maar nu vond ik het welletjes. Ik overwoog nu een Miele, maar die zijn toch wel erg prijzig. Het werd dus weer een Bosch. Ik wilde de SMV68, maar toen ik die bestelde kreeg ik bericht dat ik de SMV69 zou krijgen, zonder meerprijs! Vandaag ingebouwd. Voordeel is dat de gaten in de deurplaat al op de juiste plek zaten, immers mijn vorige vaatwasser was ook een Bosch. Inbouwen stelt niets voor.
Erg groot voordeel van deze machine is de 3 rekken, waarvan je in de bovenste het bestek plaatst. Je kunt er dus enorm veel in kwijt. Grappig is het ledje dat op de vloer schijnt als de machine in bedrijf is. Verder is de machine stil en wast deze prima (nog maar 2 keer gebruikt, dus ik hoop dat dit zo blijft)

John_Ver 25-06-2012

Waar heb je de 68 gekocht en de 69 gekregen?

MdW74 14-02-2012
Geschreven voor: Bosch SMV69M50EU

Deze vaatwasser wast inderdaad goed schoon, dat wil zeggen, de vaat. De machine zelf moet ik regelmatig schoonmaken, omdat er in de ladegeleiders en in de hoeken van de machine zich allerlei vuil en vetresten ophoopt. Ik gebruik dezelfde vaatwastabletten als in m'n vorige machine (een Siemens), die zichzelf altijd schoonwaste en die ik, behalve af en toe het filter en de afdichtranden, nooit heb hoeven schoon te maken.

MarcelBeug 25-03-2011
Geschreven voor: Bosch SMV69M50EU

Vaatwasser zelf ingebouwd op de plek van de vorige vaatwasser, dus alles was al voorhanden. Ik miste de toelichtende tekst bij de tekening waardoor het inbouwen nog niet meeviel. Uiteindelijk toch gelukt en na inschakelen ging het rode statuslampje branden. De machine was volledig stil. Maar dat kwam omdat hij het niet deed! Wat bleek? Ik had de pootjes zover mogelijk uitgedraaid (zoals op de tekening aangegeven), waardoor de bedieningsknopjes klem zaten tussen de deur en het aanrechtblad (ze werden dus ingedrukt). Nadat ik de pootjes weer wat had ingedraaid, deed de machine het perfect!

Het rode statuslampje geeft niet aan hoever het programma is, maar alleen of de machine wel (aan) of niet (uit) bezig is.

Verder zijn we erg tevreden over de zeer vernuftige indeling, was- en droogresultaten, stilte (ook als-tie het wél doet...) en het lage energieverbruik.

De gebruiksaanwijzing is van toepassing op meerdere modellen zodat niet alles van toepassing is voor dit specifieke model. Zo missen wij de binnenverlichting.

Fam. Assepas 16-12-2010
Geschreven voor: Bosch SMV69M50EU

Deze vaatwasser zelf geplaatst, was goed te doen met bijgeleverde tekening die ook als mal dient voor het monteren van het front.
Het snelprogramma "Variospeed" wast en droogt de vaat perfect in 1hr.15min. Vaatwasser is stil en dat is goed als je een open keuken hebt.
Je kan er ook een bijgeleverd kinderslot op monteren. Ondanks dat hij volledig geintegreerd is, brandt er een rood lampje aan de onderkant die je vertelt dat de machine draait. Je kan ook zeer vuile vaat onderin plaatsen en licht vuile vaat bovenin en vervolgens de vaat in het onderste rek intensiever wassen dan bovenin. Programma duurt dan 2hr30. Zeer goed apparaat.